MEDLEMSKAP

Våra gudstjänster och andra samlingar är öppna för alla som vill. Vi vill vara en inkluderande gemenskap där både du som varit kristen länge, du som är ny i tron och du som inte alls tror på Gud får komma och känna dig som hemma.

Vi tror att det är otroligt viktigt att finnas med i en kristen gemenskap för att hålla sin tro levande, för att få ställa de svåra frågorna, tro och tvivla, lovsjunga Gud och bära varandras bördor, både genom praktiskt hjälp och förbön.

Du är alltid välkommen till oss för att dela gemenskapen.

Den som vill ta ett tydligare steg i överlåtelse till den lokala församlingen kan också bli medlem.

medlemskap40
Vem som helst kan bli medlem, och då kan man välja att antingen bli frälsningssoldat eller civilmedlem. Att bli civilmedlem innebär i korta drag att man säger:
"Jag vill tro och leva med Jesus som frälsare och Herre, och jag vill göra det tillsammans med er i den här församlingen. Jag räknar med er, och vill att ni räknar med mig."

Att bli frälsningssoldat innebär samma som ovan, men då skriver man även på en sorts livsstilsförklaring, som du kan läsa mer om här Livsförklaring
Om du vill veta mer om medlemskap, vad det innebär o.s.v. så har du dokumentet En god soldat åt Jesus Kristus att läsa.
Men du är också välkommen att hälsa på oss, eller kontakta vår kårledare Johanna Fryk.